Santa Coloma de Farners, 11 i 12 de maig del 2018
Divendres 11 de maig
19:00h Plaça Farners
Presentació de la Cervesa Falç de Cerveses Trabuc
20:00h Plaça Farners
Recreació històrica del judici d’un bandoler per part dels Tercios, a càrrec d’Alma Cubrae i La Sega 1640.
20:30h Plaça Farners
Pregó de la Revolta a càrrec del diputat de JxCat Quim Torra
21:00h Sopar popular de la Revolta dels Segadors Menú:arròs, pollastre a la brasa amb xips, postres, beguda (aigua, vi i gasosa) i cafè i gotes .
Preu: 15 €. Places limitades. Venda de tiquets a: Bar Sport, Can Net i Ferreteria Feliu
23:00h Espectacle de Cant i dansa amb els Cantaires de Farners i “Revolta en dansa” Músics: Nil Verdú (guitarra), Mateu Jaume (baix) i Núria Noguera (veu).
Dissabte 12 de maig
De 9:00 a 21:00h Plaça Farners
- Mercat d’artesans.
- Campament Segador i de Tercios.
- Servei de taverna ambientada, a càrrec de La Sega 1640.
- Exposició: “la Revolta dels Segadors” al local d’Òmnium la Selva, c/ Anselm Clavé, 2
10:00h Plaça Farners
Plantada de gegants i cercavila amb les Colla Gegantera de Santa Coloma de Farners
gegants
11:00h Plaça Farners
Espectacle infantil amb Jordi Tonnieti Jordi Tonnieti
12:00h Plaça Farners
Desfilada dels Tercios pels carrers de Santa Coloma
Visita guiada teatralitzada pel centre de la vila, recorrent els racons marcats per la Revolta dels Segadors. Inscripcions al Facebook La Sega 1640 i a la taverna.
13:00h Recreació històrica de l’arribada del Tercios a la vila de Santa Coloma de Farners i formació de Tercios, a càrrec d’Alma Cubrae i La Sega 1640.
17:00h Plaça Farners
Visita guiada teatralitzada pel centre de la vila, recorrent els racons marcats per la Revolta dels Segadors. Inscripcions al Facebook La Sega 1640 i a la taverna.visites
17:30h Plaça Farners (Campament dels Segadors)
Explicació de la indumentària, la vestimenta i les tècniques dels Defensors de la Terra a càrrec d’Alma Cubrae, La Sega 1640, Trabucaires d’en Serrallonga
18:15h Plaça Farners
Concert de gloses improvisades, a càrrec dels glosadors: Laia Pedrol (Reina del Nacres 2015), Farriol Masip (Rei de les Nacres 2011), Gemma Balaguer Fardatxa (Reina de les Nacres 2015), Francesc Ribera “Titot” (Rei de les Nyacres 2010).
20:30h Plaça Farners
Representació teatral Temps de Revolta, la revolta colomenca que ens portà al Corpus de Sang i a la Guerra dels Segadors, al Campament Segador i al dels Tercios, a càrrec de Alma Cubrae i La Sega 1640
23:00h Plaça Farners
Inici del Correfoc que recorrerà els carrers del centre de la vila, a càrrec dels Diables d’en Pere Botero, en memòria de la crema de cases que va patir la nostra vila.
00:00h Plaça Farners
Concert, ballarem al ritme del folk de La PuçaPuça
Diumenge 13 de maig
De 9:00 a 20:00h Plaça Farners
- Mercat d’artesans.
- Campament Segador i de Tercios.
- Servei de taverna ambienta, a càrrec de La Sega 1640.
- Exposició: “la Revolta dels Segadors” al local d’Òmnium la Selva, c/ Anselm Clavé, 2
9:00h Plaça Farners.
Trabucaires a càrrec dels Trabucaires d’en Serrallonga i els Trabucaires de Cassà de la Selva
10:00h Plaça Farners (Campament dels Tercios)
Explicació de la indumentària i la vestimenta dels Tercios, seguida de la recreació històrica d’un entrenament i formació, a càrrec d’Alma Cubrae i La Sega 1640
11:00h Plaça Farners
Espectacle infantil amb els Atrapasomnis
12:00h Plaça Farners
Jocs pels menuts
1er Campionat de Bitlles Infantil
Visita guiada teatralitzada pel centre de la vila, recorrent els racons marcats per la Revolta dels Segadors. Inscripcions al Facebook La Sega 1640 i a la taverna.
13:00h Plaça Farners
Recreació històrica del judici d’un bandoler per part dels Tercios, a càrrec d’Alma Cubrae i La Sega
17:00h Plaça Farners
Visita guiada teatralitzada pel centre de la vila, recorrent els racons marcats per la Revolta dels Segadors. Inscripcions al Facebook La Sega 1640 i a la taverna.
17:45h Plaça Farners (Campament dels Segadors)
Explicació de la indumentària, la vestimenta i les tècniques dels Defensors de la Terra a càrrec d’Alma Cubrae, La Sega 1640, Trabucaires d’en Serrallonga
18:15h Plaça Farners
Ball de bastons, a càrrec del Bastoners de les Guilleries.
19:00h Plaça Farners.
Recreació històrica de la batalla de Riudarenes, a càrrec de: Alma Cubrae, La Sega 1640, els Trabucaires d’en Serrallonga i els Trabucaires de Cassà de la Selva
20:00h Plaça Farners.
Descarregada de trabucs amb els Trabucaires d’en Serrallonga i els Trabucaires de Cassà de la Selva
CASAL LA SEGA 1640
dissabte, 12 de maig del 2018
XIII Festa de la Revolta dels Segadors
Etiquetes de comentaris:
fires i festes,
història,
tradicions
dissabte, 5 de maig del 2018
5è CONCURS DE RATAFIA LOCAL
Salitja, 17 de juny del 2018
El guanyador de l'edició d'enguany ha estat en Carles Figueres de Salitja amb la ratafia "Tartana"
El premi a la participació, consistent en una capsa de Tosquigets gentilesa de Noguera Pastissers, ha estat per Carles Busquets de Banyoles que s'havia presentat amb la ratafia "Guspira"
Carles Figueres recollint el diploma que l'acredita com a guanyador de mans de Cristina Mundet, alcladessa de Vilobí d'Onyar, i Pitu Borrell, primer tinent d'alcalde que també li ha fet entrega del llibre "Els colors de la ratafia" d'Anna Selga i Martí, i un lot de productes de Mas Bes
Ja podeu portar les vostres ampolles amb la seva identificació a l'Agrobotiga del Mas Bes. Com més aviat les porteu millor! L'últim dia serà el diumenge 10 de juny, que coincideix amb el cap de setmana de BENVINGUTS A PAGÈS, jornada de portes obertes a la granja.
Compartiu a FACEBOOK
El guanyador de l'edició d'enguany ha estat en Carles Figueres de Salitja amb la ratafia "Tartana"
El premi a la participació, consistent en una capsa de Tosquigets gentilesa de Noguera Pastissers, ha estat per Carles Busquets de Banyoles que s'havia presentat amb la ratafia "Guspira"
Carles Figueres recollint el diploma que l'acredita com a guanyador de mans de Cristina Mundet, alcladessa de Vilobí d'Onyar, i Pitu Borrell, primer tinent d'alcalde que també li ha fet entrega del llibre "Els colors de la ratafia" d'Anna Selga i Martí, i un lot de productes de Mas Bes
Ja podeu portar les vostres ampolles amb la seva identificació a l'Agrobotiga del Mas Bes. Com més aviat les porteu millor! L'últim dia serà el diumenge 10 de juny, que coincideix amb el cap de setmana de BENVINGUTS A PAGÈS, jornada de portes obertes a la granja.
Compartiu a FACEBOOK
Etiquetes de comentaris:
ratafia
dissabte, 21 d’abril del 2018
BOTIFARRADA PER LA LLIBERTAT Vilobí d'Onyar 22 d'abril del 2018
Etiquetes de comentaris:
catalanofòbia,
manifestacions
diumenge, 15 d’abril del 2018
MANIFESTACÓ CONTRA LA REPRESSIÓ
Diumenge 15 d’abril hi ha programada una manifestació en contra la repressió a Barcelona, ja farà sis mesos de l’empresonament dels Jordis
Des del municipi ho tens fàcil si vols anar a la mobilització!
A les 8:15 h al Camp de Futbol per sortir cap a Barcelona!
#llibertatjordis #llibertatpresospolitics
Des del municipi ho tens fàcil si vols anar a la mobilització!
A les 8:15 h al Camp de Futbol per sortir cap a Barcelona!
#llibertatjordis #llibertatpresospolitics
Etiquetes de comentaris:
catalanofòbia,
manifestacions
dissabte, 10 de març del 2018
diumenge, 25 de febrer del 2018
El Nitrato de Chile: història d'un anunci
Es va convertir en la primera campanya publicitària industrial massiva a la península Ibèrica
La silueta d’un genet gautxo i la combinació dels colors groc i negre de l’anunci de Nitrato de Chile el van convertir en una de les icones més destacades de la publicitat i el paisatge de la península Ibèrica al llarg de bona part del segle XX. La publicitat té un clar component artístic, una voluntat estètica, a través de l’ús de la rajola ceràmica, i va esdevenir la imatge gràfica d’una innovadora i moderna campanya publicitària.
Llocs estratègics on es podia veure l’anunci
A diferència de les altres dues grans icones publicitàries de les carreteres espanyoles ―Osborne i Tio Pepe―, adreçades exclusivament al creixent nombre d’automobilistes dels anys 50, la campanya de Nitrato de Chile tenia la voluntat de dirigir-se també a l’agricultor. És per aquest motiu que aquesta icona publicitària es va instal·lar a les carreteres, però també a les primeres cases de les entrades, places dels pobles, llocs propers a les estacions de tren, caselles de peons caminers, cellers i altres llocs situats estratègicament.
L'anunci a Castellolí mNACTEC
L'origen del nitrat
El poder fertilitzant dels nitrats ja era conegut a l’antiguitat, fent-se molt popular la difusió del guano, un fertilitzant natural a partir dels excrements d’aus marines. A començaments del segle XX els britànics van descobrir a la regió desèrtica xilena d’Atacama grans jaciments del compost que més tard es coneixeria com a Nitrato de Chile. Un producte amb nitrat sòdic, nitrat potàssic i petites quantitats de bor, sodi i sals que, per evaporació, va ser comercialitzat de forma intensiva i massiva a partir dels primers anys del segle XX amb la creació de les Oficinas Salitreras de Chile.
L'anunci a Torroella de Montgrí mNACTEC
El creador del cartell
Bona part d’aquesta important explotació es va canalitzar a través d’una àmplia campanya publicitària internacional, ben organitzada i amb uns criteris moderns fins aleshores desconeguts. Es van crear diferents i destacats cartells publicitaris, particularitzats per a diferents països d’arreu del món. En el cas de l’Estat espanyol es va encarregar l’any 1929 el cartell a Adolfo López-Durán Lozano (Madrid, 1902-1988), un jove estudiant d’arquitectura del qual només se’n coneix aquest brillant anunci i un segon, sense pena ni glòria, per a la companyia d’assegurances Mapfre. El cartell de López-Duran es va inspirar en el disseny que un any abans, en plena època de l’art-déco, havia fet George Massiot per al celler Sandeman, amb la silueta negra d’un home amb capa i barret sobre fons groc.
L'anunci a Salitja (Vilobí d'Onyar) mNACTEC
La realització i la difusió de l’anunci
Al llarg de moltes dècades la imatge del genet gautxo xilè es va difondre àmpliament en llocs ben estratègics de la majoria de zones agrícoles d’Espanya i Portugal. Malgrat que es van utilitzar diferents suports, inclosa la xapa metàl·lica, el més difós va ser el dels mosaics en rajoles esmaltades elaborades a la fàbrica valenciana de Ramon Castelló. L’anunci es va fer de diferents mides, alguns s’adaptaven a les cantonades i fins i tot podien ser de grans dimensions. L’estratègia publicitària del Nitrato de Chile va ser imitada, sense el mateix èxit, pel nitrat de Noruega, producte artificial de nitrat de calç però de resultats molt inferiors al nitrat natural de Xile.
Anunci de porto i sherry de Georges Massiot de l'any 1928 mNACTEC
Ús del Nitrato de Chile: àcids, explosius, medicina o vidres
El Nitrato de Chile es va utilitzar també en la fabricació d’àcids, explosius, pirotècnia, medicina, fabricació de vidres, fòsfors, gasos, pigments, esmalts, etc. Aquesta diversitat de productes, a més del fertilitzant agrícola, i molt especialment el seu ús en la fabricació d’explosius, va representar, a la llarga, la seva pròpia desaparició. Les grans potències mundials, especialment els alemanys, van trobar ben aviat la manera de sintetitzar artificialment l’amoníac com a substitut del nitrat natural, que permetia obtenir els fertilitzants i els explosius de forma totalment química, artificial i molt més econòmica que importar-lo des de Xile. Les Oficinas Salitreras ben aviat van entrar en crisi.
L'anunci, al projecte 'Museu al carrer'
Aquell anunci de rajola ceràmica sobre fons groc, on destacava la silueta d’un home a cavall i el text “Abonad con Nitrato de Chile", va esdevenir una de les primeres campanyes de publicitat industrial massiva, moderna i ben estructurada. Des del desert més àrid i inhòspit del món ens va arribar, i encara ens perviu, un model de publicitat planificada, amb voluntat artística, d’una senzillesa exquisida i esquemàtica que ha esdevingut referent de la mateixa industrialització catalana. D’un paisatge patrimonial que el projecte 'Museu al carrer' recull de forma preferent i destacada.
El mNACTEC impulsa el projecte 'Museu al Carrer' mNACTEC
DESCOBRIR.CAT
La silueta d’un genet gautxo i la combinació dels colors groc i negre de l’anunci de Nitrato de Chile el van convertir en una de les icones més destacades de la publicitat i el paisatge de la península Ibèrica al llarg de bona part del segle XX. La publicitat té un clar component artístic, una voluntat estètica, a través de l’ús de la rajola ceràmica, i va esdevenir la imatge gràfica d’una innovadora i moderna campanya publicitària.
Llocs estratègics on es podia veure l’anunci
A diferència de les altres dues grans icones publicitàries de les carreteres espanyoles ―Osborne i Tio Pepe―, adreçades exclusivament al creixent nombre d’automobilistes dels anys 50, la campanya de Nitrato de Chile tenia la voluntat de dirigir-se també a l’agricultor. És per aquest motiu que aquesta icona publicitària es va instal·lar a les carreteres, però també a les primeres cases de les entrades, places dels pobles, llocs propers a les estacions de tren, caselles de peons caminers, cellers i altres llocs situats estratègicament.
L'anunci a Castellolí mNACTEC
L'origen del nitrat
El poder fertilitzant dels nitrats ja era conegut a l’antiguitat, fent-se molt popular la difusió del guano, un fertilitzant natural a partir dels excrements d’aus marines. A començaments del segle XX els britànics van descobrir a la regió desèrtica xilena d’Atacama grans jaciments del compost que més tard es coneixeria com a Nitrato de Chile. Un producte amb nitrat sòdic, nitrat potàssic i petites quantitats de bor, sodi i sals que, per evaporació, va ser comercialitzat de forma intensiva i massiva a partir dels primers anys del segle XX amb la creació de les Oficinas Salitreras de Chile.
L'anunci a Torroella de Montgrí mNACTEC
El creador del cartell
Bona part d’aquesta important explotació es va canalitzar a través d’una àmplia campanya publicitària internacional, ben organitzada i amb uns criteris moderns fins aleshores desconeguts. Es van crear diferents i destacats cartells publicitaris, particularitzats per a diferents països d’arreu del món. En el cas de l’Estat espanyol es va encarregar l’any 1929 el cartell a Adolfo López-Durán Lozano (Madrid, 1902-1988), un jove estudiant d’arquitectura del qual només se’n coneix aquest brillant anunci i un segon, sense pena ni glòria, per a la companyia d’assegurances Mapfre. El cartell de López-Duran es va inspirar en el disseny que un any abans, en plena època de l’art-déco, havia fet George Massiot per al celler Sandeman, amb la silueta negra d’un home amb capa i barret sobre fons groc.
L'anunci a Salitja (Vilobí d'Onyar) mNACTEC
La realització i la difusió de l’anunci
Al llarg de moltes dècades la imatge del genet gautxo xilè es va difondre àmpliament en llocs ben estratègics de la majoria de zones agrícoles d’Espanya i Portugal. Malgrat que es van utilitzar diferents suports, inclosa la xapa metàl·lica, el més difós va ser el dels mosaics en rajoles esmaltades elaborades a la fàbrica valenciana de Ramon Castelló. L’anunci es va fer de diferents mides, alguns s’adaptaven a les cantonades i fins i tot podien ser de grans dimensions. L’estratègia publicitària del Nitrato de Chile va ser imitada, sense el mateix èxit, pel nitrat de Noruega, producte artificial de nitrat de calç però de resultats molt inferiors al nitrat natural de Xile.
Anunci de porto i sherry de Georges Massiot de l'any 1928 mNACTEC
Ús del Nitrato de Chile: àcids, explosius, medicina o vidres
El Nitrato de Chile es va utilitzar també en la fabricació d’àcids, explosius, pirotècnia, medicina, fabricació de vidres, fòsfors, gasos, pigments, esmalts, etc. Aquesta diversitat de productes, a més del fertilitzant agrícola, i molt especialment el seu ús en la fabricació d’explosius, va representar, a la llarga, la seva pròpia desaparició. Les grans potències mundials, especialment els alemanys, van trobar ben aviat la manera de sintetitzar artificialment l’amoníac com a substitut del nitrat natural, que permetia obtenir els fertilitzants i els explosius de forma totalment química, artificial i molt més econòmica que importar-lo des de Xile. Les Oficinas Salitreras ben aviat van entrar en crisi.
L'anunci, al projecte 'Museu al carrer'
Aquell anunci de rajola ceràmica sobre fons groc, on destacava la silueta d’un home a cavall i el text “Abonad con Nitrato de Chile", va esdevenir una de les primeres campanyes de publicitat industrial massiva, moderna i ben estructurada. Des del desert més àrid i inhòspit del món ens va arribar, i encara ens perviu, un model de publicitat planificada, amb voluntat artística, d’una senzillesa exquisida i esquemàtica que ha esdevingut referent de la mateixa industrialització catalana. D’un paisatge patrimonial que el projecte 'Museu al carrer' recull de forma preferent i destacada.
El mNACTEC impulsa el projecte 'Museu al Carrer' mNACTEC
DESCOBRIR.CAT
diumenge, 11 de febrer del 2018
Subscriure's a:
Missatges (Atom)